Lepo, a smrtonosno
28. januar 2013

V naravi je pravilo: bolj ko je nekaj lepo, bolj smrtonosno je. Na primer: najbolj barvite živali, žuželke in rože so skoraj vedno najbolj strupene. Tudi v vesolju ni nič drugače. Ta nova vesoljska fotografija prikazuje rožnat mehur plina, ki žari na ozadju sijočih zvezd. A ta luštkan oblak je še ena od nevarnih lepot narave —iz njega namreč prihaja ogromna količina močnega smrtonosnega sevanja!

Svetlečemu oblaku plina in prahu na sliki pravimo 'supermehur'. Supermehurje najdemo v območjih, kjer je nedavno nastalo veliko masivnih zvezd. Iz teh masivnih zvezd-dojenčic piha močan veter, poleg tega pa 'živijo hitro in umrejo mlade'. Odbrzijo skozi življenje in eksplodirajo kot silovite supernove. In taki uničujoči dogodki so izoblikovali oblak na sliki ter pustili za sabo obroč plina in prahu.

Kaos, ki se dogaja znotraj orjaških supermehurjev, se preko nevarnega rentgenskega sevanja razteza daleč izven votlega oblaka. Znanstveniki so odkrili, da oblak na sliki oddaja 20-krat več te močne in nevarne svetlobe, kot so pričakovali! To je torej še en primer nečesa, kar je lepo, a smrtonosno! Moj nasvet: lepe stvari vedno občudujte z varne razdalje!

Supermehur na sliki preži v bližnji pritlikavi galaksiji imenovani Veliki Magellanov oblak. Da, uganili ste; pritlikave galaksije so majcene galaksije. Najmanjša znana je 20 milijonkrat manjša od naše galaksije!