Vesoljske besede
Atmosfera Atmosfera je plast plinov, ki obdaja nek planet. Zemljina atmosfera vsebuje kisik, ki ga dihamo.
Blizu-Zemeljski objekti Blizu-Zemeljski objekt (angl. Near-Earth Object ali krajše NEO) je vsako majhno telo v Osončju, kot asteroid ali komet, ki pripotuje v bližino Zemlje.
Eliptična galaksija Poznamo tri osnovne vrste galaksij, ki se razlikujejo po obliki. Eliptične galaksije so podobne oblike kot žoge za rugby. To so stare galaksije, ki nimajo mladih zvezd.
Galaksija z močnim nastajanjem zvezd V galaksijah z močnim nastajanjem zvezd je hitrost rojevanja zvezd zelo visoka. Običajno okrog 10.000-krat višja kot v normalni galaksiji!
Galaktična izboklina Spiralna galaksija ima v središču izboklino, ki je kroglaste oblike. Izboklino sestavljajo stare zvezde, kozmični plin in prah.
Galaktični disk Spiralne galaksije imajo obliko diska, podobnega CD-ju, z izboklino v središču. Ploskemu delu pravimo galaktični disk. Sestavljajo ga plin, prah in mlade zvezde.
Galaktično halo Vsako galaksijo obdaja halo snovi, v kateri so kopice zelo starih zvezd, kozmični plin in prah in tudi temna snov.
Infrardeča svetloba Infrardeča je vrsta nevidne svetlobe. Človeško telo ima temperaturo, zaradi katere oddaja infrardečo svetlobo, zato lahko infrardeče detektorje uporabljamo v kamerah za nočni vid.
Kozmični prah Kozmični prah je sestavljen iz drobcenih, trdnih delcev v vesolju, ki jim včasih pravimo zvezdni prah. Ducat teh delčkov bi lahko spravili v eno bucikino glavico.
Lunin mrk Ko je Zemlja med Luno in Soncem, je Luna popolnoma v Zemljini senci. Temu pojavu pravimo ‘Lunin mrk’.
Mikrovalovi Mikrovalovi so vrsta nevidne svetlobe. Mikrovalovi so primerni za pošiljanje sporočil z enega kraja v drugega, ker lahko potujejo skozi dež, sneg in oblake.
Milijarda Ena milijarda je tisoč milijonov (1.000.000.000).
Milijon En milijon je tisoč tisočev (1.000.000).
Nepravilna galaksija Poznamo tri osnovne vrste galaksij, ki se razlikujejo po obliki. Nepravilne galaksije so raznovrstnih oblik in velikosti.
Pritlikava galaksija Pritlikave galaksije so precej manjše od normalnih galaksij. Sestavlja jih samo nekaj milijard zvezd in ne stotine milijard zvezd.
Pulzar Pulzarji so izjemno goste zvezde, ki se zavrtijo več stokrat v sekundi. Iz njih brizgajo radijski valovi proti nam na Zemlji in jih vidimo kot pulze, podobno kot svetilnik.
Radijska svetloba Radijska svetloba je vrsta nevidne svetlobe. Radijske valove uporabljamo pretežno v komunikacijah za pošiljanje signalov. Mobilni telefoni in TV-ji uporabljajo radijske valove.
Rentgenska svetloba Rentgenska svetloba je vrsta nevidne svetlobe. Rentgenska svetloba lahko potuje skozi mehka tkiva kot so koža in mišice, zato jo lahko uporabljamo za slikanje zlomljenih kosti.
Sevanje gama Sevanje gama je vrsta nevidne svetlobe. Sevanje gama je svetloba z najvišjo energijo in nastane v najsilovitejših dogodkih v vesolju, kot so eksplozije supernov.
Sončev mrk Ko je Luna med Soncem in Zemljo, zastira Sončevo svetlobo. Temu pojavu pravimo ‘Sončev mrk’.
Spiralna galaksija Poznamo tri osnovne vrste galaksij, ki se razlikujejo po obliki. Spiralne galaksije so najlepše, z dolgimi spiralnimi rokavi polnih zvezd, navitih okoli svetle središčne izbokline.
Ultravijolična svetloba Ultravijolična (pogosto skrajšano v UV) je vrsta nevidne svetlobe. UV valovi imajo visoko energijo. UV žarki iz Sonca lahko poškodujejo celice naše kože in povzročijo opekline.
Vidna svetloba Poznamo sedem vrst svetlobe, med njimi vidno svetlobo. Vidna svetloba je edina vrsta svetlobe, ki jo lahko zaznajo naše oči. Vidna svetloba vsebuje vse barve mavrice.