Зустрічайте Діді — далекого карлика
14 травня 2017 р.

Можливо, ви пам’ятаєте, що Плутон тепер належить до класу так званих «карликових планет». Окрім нього, у нашій Сонячній Системі є ще чотири подібних небесних тіла: Церера, Хаумеа, Макемаке та Еріда. Можливо, найближчим часом до них додасться новий «член родини» — об’єкт на ім’я Діді.

Але що таке карликова планета? До цього класу відносять малі тіла, що обертаються навколо Сонця, як звичайні планети (на відміну від супутників, які обертаються навколо планет) і, як планети, мають сферичну форму. Фактично єдиною відмінністю є те, що карликові планети не «розчистили» свої околиці, прибравши блукаючі астероїди та інші шматки «космічного сміття» з безпосередньої близькості своїх орбіт.

Отже, чи має Діді ці ознаки? Ми ще не певні. Він знаходиться майже в 100 разів далі від Сонця, ніж Земля, і втричі далі, ніж Плутон. Це другий найдальший від Сонця об’єкт, відкритий у нашій Сонячній системі (перший — карликова планета Еріда). На цій гігантській відстані Діді витрачає більш ніж 1100 років, щоб повністю обійти навколо Сонця. Побачити його надзвичайно складно, і ще важче детально його дослідити.

Незважаючи на це, радіотелескоп ALMA спромігся отримати нове зображення Діді. На ньому видно маленький світ розміром близько 600 км — приблизно як Великобританія. При такому розмірі він, скоріш за все, має форму кулі (якщо об’єкт має достатню масу, його гравітація притягує речовину таким чином, що форма його стає близькою до сферичної).

Для того, аби винести остаточний вердикт щодо Діді, потрібно провести ще багато досліджень, але чи виявиться він карликовою планетою, чи ні — все одно у Плутона з’явився новий товариш!

Крутий факт

Карликові планети — не єдині об’єкти, що ховаються «на задвірках» Сонячної Системи. Деякі вчені припускають, що навколо Сонця обертається ще одна повноцінна планета — так звана «Планета X»!

Зображення