Svetloba iz teme
16. januar 2013

Stvari niso vedno take, kot so videti, še zlasti ne v vesolju. V najbolj praznih zaplatah neba so pogosto zakopane najbolj razburljive skrivnosti. Ta čudovita nova fotografija prikazuje svetleč oblak kozmičnega prahu (takim oblakom pravimo meglice), ki pogumno sedi pred ozadjem sijočih zvezd. S prostim očesom so taki gosti oblaki videti temni in prazni, a nekateri od njih so v resnici dom najsvetlejših meglic in najbolj vročih mladih zvezd v vesolju!

Zvezde so iz plina, zato ni presenečenje, da se rodijo znotraj gostih plinastih oblakov. Toda oblaki, iz katerih se zvezde rodijo, nam tudi zakrivajo pogled na rastoče zvezde v njih. A ko zvezde postanejo bolj vroče in svetle, na našo srečo odpihnejo plin, ki jih obdaja, in se nam pokažejo v vsem svojem sijaju.

Kopica svetlih mladih zvezd na sredi te nove slike je krasen tak primer. Svetleča modra svetloba zvezd se ne izgubi v temnih zavojih plina okoli njih, ampak jo lahko jasno vidimo. Dve najsvetlejši zvezdi na sliki lahko na jasno noč z lahkoto vidimo že z običajnim daljnogledom. To sta dve zelo mladi zvezdi, ki sta stari manj kot milijon let — po zvezdnih merilih ne spadata še niti med malčke!

Območja rojevanja zvezd kot je to, so lahko ogromna! Primer je meglica Tarantela – ki jo lahko vidite tukaj - v kateri se rojeva na stotine masivnih zvezd. Če bi vam uspelo pretentati zakone fizike in bi potovali s hitrostjo svetlobe, bi potrebovali 650 let, da bi jo prečkali!

Več Space Scoop novic