Od znanstvene fantastike do znanstvenega dejstva!
14. december 2011

Verjetno se sprašujete, kaj se pravzaprav dogaja na tej sliki?! Za razliko od drugih čudovitih fotografij, ki smo vam jih že pokazali v novicah Space Scoop, je ta slika ilustracija, ki so jo narisali z računalnikom.

Take slike ne nastanejo kar tako v risarjevi domišljiji, ampak jih narišejo risarji, ki delajo skupaj z astronomi, da ustvarijo slike stvari v vesolju, ki jih ne moremo fotografirati.

Tako na primer modre črte na tej sliki prikazujejo poti zvezd. (Podobno kot planeti se tudi te zvezde gibljejo po eliptičnih tirnicah.) Seveda te modre črte v vesolju ne obstajajo zares, ampak jih je za boljšo predstavo narisal risar. Dodal je tudi rdečo črto, ki prikazuje pot, po kateri se giblje velikanski oblak plina.

Toda okrog česa se gibljejo te zvezde in oblak plina? No, ravno v tem se skriva razlog za to novo sliko: v bližini središča slike je nevidno telo, ki mu rečemo črna luknja. Črne luknje so nevidne, ker pogoltnejo vse, kar jim pride blizu – tudi svetlobo! Astronomi vedo, da so nekatere črne luknje velikanske (pravijo jim supermasivne črne luknje) in da so take črne luknje v središču večine galaksij.

S pomočjo Zelo velikega teleskopa, ki stoji v državi Čile v Južni Ameriki, so nedavno odkrili oblak plina, ki drvi proti supermasivni črni luknji v središču naše galaksije. To je prvič, da so astronomi priča oblaku plina, ki se približuje neki supermasivni črni luknji! Tale slika prikazuje, kaj se bo po mnenju astronomov zgodilo s tem oblakom plina v letu 2021.

Astronom Stefan Gillessen je dejal: "Iz znanstvene fantastike je znana ideja o astronavtu, ki ga v bližini črne luknje ta tako raztegne, da postane podoben špagetu. Sedaj pa lahko vidimo, da se to zares dogaja s tem novoodkritim oblakom."

Oglejte si tale video, ki prikazuje, kaj se bo dogajalo z oblakom plina v naslednjih desetletjih:kliknite tu.

Ta oblak plina ima maso za nekaj mas Zemlje! To je res ena velikanska krogla plina!