İmkansız Görev: Varolmaması Gereken Bir Yıldızı Gözlemek
31 Ağustos 2011

Görüntüde birçok yıldız görülüyor. Ancak gökbilimcilere göre, ok işaretinin gösterdiği yıldız orada olmamalıydı - hiç doğmaması gerekiyordu.

Peki neredeyse normal görünen bu yıldızı özel yapan şey nedir? Nedeni bu yıldızın hangi maddelerden yapıldığına bağlı. Yıldızlar genellikle hidrojen, helyum, karbon ve oksijen gibi atom denilen minicik şeylerin farklı türünün geniş bir seçiliminden oluşurlar. Fakat gökbilimcilerin yeni keşfettiği bu yıldız neredeyse tamamen hidrojen ve helyum atomlarından meydana geliyor. Böyle bir yıldızın varlığı imkansız diyor gökbilimciler.

Hidrojen ve helyum atomları Evrenin büyük patlama ile başlamasından kısa bir süre sonra oluştu. Karbon ve altın gibi diğer tüm atomlar, ya yıldızların içinde ya da yıldızların patlamasıyla daha sonra oluştular.

Bu yıldız sadece hidrojen ve helyum içerdiği için gökbilimciler Büyük Patlama'dan kısa bir süre sonra oluşmuş olduğunu düşünüyorlar. 13 milyar yıl yaşında olabilir! "Bulunan en yaşlı yıldızlardan biri olabilir" diyor keşfi gerçekleştiren gökbilimcilerden biri olan Lorenzo Monaco.

Bu nedenle 'imkansız' yıldız olduğu düşünülüyor ve Evrende bilinen en eski yıldız olabilir. Fotoğrafa tekrar bakın, bu minicik ışık noktası şimdi daha ilginç görünüyor olmalı.

Hidrojen Evrendeki en yaygın atomdur. Tüm evrendeki atomların % 90'ından fazlası hidrojendir!