Vesoljska olimpijada
28. junij 2012

Nič v vesolju ne miruje. Večina zvezd je pravzaprav maratonk, saj se vse življenje nenehno gibljejo skozi vesolje. Nedavno pa so astronomi opazili zvezdo (prikazano na tej sliki kot zelen madež v okvirčku), ki je boljša v šprintu.

Da bi ugotovili hitrost te zvezde, so morali astronomi pogruntati kako daleč je prepotovala v času od pričetka tekme in kako dolgo ta že traja. Menijo, da se je zvezdin tek pričel v središču rožnatega oblaka plina in prahu na tej fotografiji. Tako menijo zato, ker je zvezda posebne vrste - take, ki se zelo hitro vrti in ji pravijo pulzar. Pulzar je nastal ob eksploziji, ki je ustvarila oblak plina in prahu, pri čemer ga je odneslo ven iz oblaka.

Glede na ocene in številke astronomi menijo, da se pulzar giblje z neverjetno hitrostjo med 9 in 11 milijoni kilometrov na uro! Ali je torej najhitrejši znani pulzar doslej? Morda. Za ta naslov ima namreč tekmeca - za nek drug pulzar so že prej ocenili, da se giblje s hitrostjo med 5 in 10 milijoni kilometrov na uro.

Škoda da astronomi ne morejo prijaviti teh dveh zvezd na ‘vesoljsko olimpijado’, kjer bi se pomerili in bi ugotovili, katera od njiju je najhitrejša šprinterka. Namesto tega morajo to ugotavljati na težji način - z bolj natančnimi meritvami.

Če se pulzar giblje s hitrostjo 11 milijonov kilometrov na uro, bi prepotoval pot okoli Zemljinega ekvatorja v približno 13 sekundah!