Спіральні галактики можуть бути набагато старшими, ніж ми думаємо
02 червня 2021 р.

Наша власна галактика, Чумацький Шлях, прекрасна. Її “руки” вказують на те, що вона належіть до спірального типу.

На спіральні галактики, подібні нашій, припадає 70% галактик у Всесвіті. Але чим більше ми озираємося в історію Космосу (і ближче до Великого Вибуху), тим менше спіральних галактик ми бачимо.

Тож у астрономів виникає питання: як і коли утворилися перші спіральні галактики?

У нещодавній статті в журналі Science група астрономів, використовуючи дані обсерваторії ALMA, помітила галактику під назвою BRI 1335-0417, що знаходиться всього за 1,4 мільярда років від Великого Вибуху. Оскільки Всесвіту майже 14 мільярдів років, це справді стара галактика, що утворилася, коли Всесвіт був дуже молодим!

BRI 1335-0417 містить велику кількість пилу, через що важко бачити зоряне світло і детально вивчати галактику за допомогою видимого світла. Оскільки ALMA може виявляти радіовипромінювання, ми маємо можливість зрозуміти, що там відбувається.

Розмір одного зі спіральних рукавів цієї галактики становить приблизно одну третю розміру нашої власної галактики.

Дослідники стверджують, що загальна маса зірок та міжзоряної речовини в BRI 1335-0417 приблизно така ж, як у нашого Чумацького Шляху. "Для галактики, яка існувала в ранньому Всесвіті, BRI 1335-0417 була гігантом", - говорить Такафумі Цукуі, студент Вищого університету перспективних досліджень (SOKENDAI) в Японії, який очолював дослідження.

Тепер астрономи хочуть дізнатись, як спіральна галактика могла народитися на такій ранній стадії Всесвіту. Було це злиттям менших галактик? І що відбудеться у майбутньому з цією галактикою? Чи перетвориться BRI 1335-0417 із спіральної в еліптичну галактику в майбутньому?

Ці відповіді зіграють важливу роль у вивченні еволюції галактик впродовж тривалої історії Всесвіту - і навіть можуть дати нам більше підказок про те, як народилася наша Сонячна система!

Image credit: ALMA (ESO/NAOJ/NRAO), T. Tsukui & S. Iguchi

Крутий факт
This Space Scoop is based on Press Releases from ALMA , NAOJ .
ALMA NAOJ