Beklenmeyen Misafir Geceleyin Gökyüzünde Kameraya Yakalandı
24 Ocak 2012

Bilim adamları Güneş Sistemi'mizdeki nesneleri araştırmak için birçok uzay aracı fırlattı. Şimdiye kadar, bunlardan sadece bir tanesi Güneş Sistemi'nin sınırına ulaştı, adı voyager 1. Voyager 1'in bu yolculuğu 30 yıldan uzun sürdü, işte bu yüzden Güneş Sistemi'nin dış bölgesinden Dünya'yı ziyaret eden nesneler gördüklerinde gökbilimciler heyecanlanıyor!

Bu görüntüde geçtiğimiz Aralık ayında geceleyin gökyüzünde görülen Lovejoy Kuyruklu yıldızı gösteriliyor. Kuyruklu yıldızlar, buz, toz ve kayalardan oluşur, bu nedenle bazen onlara kirli kartopları da denir. Köken olarak Güneş Sistemi'nin dış kısımlarından gelirler, fakat Güneş'in etrafında aynı gezegenlerin yaptığı gibi dolanırlar. Yani bazen Dünya'ya yakın geçiş yapabilirler ve bizde onları geceleyin gökyüzünde görebiliriz.

Kuyruklu yıldızlar Güneş'e yaklaştıkça, buzlarının bir kısmı erimeye başlar, bu da kuyruklu yıldızlar için güzel bir 'kuyruk' meydana getirir. Gökbilimciler Güneş'in ısısının Lovejoy kuyruklu yıldızını bu kez eriteceğini düşünüyorlardı. Yine de, herkesi şaşırttı, kuyruklu yıldız hayatta kalmayı başardı.

Kuyruklu yıldızın aşağıda gösterilen bu fantastik videosunu gökbilimci Gabriel Brammer kaydetti. Kuyruklu yıldız şafaktan hemen önce görüldüğünde Gabriel Güney Amerika'daki Şili'de bulunan uzak bir gökbilim gözlemevindeki gece gözlemini bitiriyordu. Sıkı bir gece çalışmasından sonra ne harika bir manzara!

Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki astronotlar da Lovejoy Kuyrukluyıldızı'nı filme aldılar. Uzaydan çektikleri görüntüleri buradan görebilirsiniz.

Lovejoy Kuyrukluyıldızı Güneş'in etrafındaki son turunda hayatta kalmış olsa da, önümüzdeki 314 yılda geceleyin gökyüzünde görülemeyecek!