Slovo vesoljskega plovila Cassini
20. januar 2017

V zadnjem tednu sta dva radijska teleskopa, vsak od njiju velik kot ogromna hiša, eden iz Avstralije in drugi iz Južne Amerike, prisluškovala šumom iz Saturna. Njuna velikost jima omogoča sprejemanje izredno šibkih radijskih signalov. Teleskopa sta bila »vpoklicana«, da bi ujela še  zadnja sporočila iz vesoljske sonde Cassini.

Vesoljsko plovilo Cassini so z Zemlje izstrelili leta 1997. Njegova misija velja za eno od najuspešnejših vesoljskih projektov v zgodovini. Plovilo je med drugim odkrilo številne nove Saturnove lune, razkrilo starost njegovih obročev in spustilo sondo na Saturnovo najskrivnostnejšo luno Titan. Pristanek sonde na Titanu velja za enega največjih dosežkov v zgodovini raziskovanja vesolja.

Ker bo plovilu Cassini kmalu zmanjkalo gorivo, se njegova misija kroženja okoli Saturna po skoraj 20 letih počasi zaključuje. Plovilo se bo septembra letos spustilo med oblake Saturna in zgorelo v njegovi atmosferi. Vse do konca svoje poti bo plovilo pošiljalo podatke na Zemljo. Ti bodo potovali 1600 milijonov kilometrov skozi vesolje, skozi Jupitrovo in Marsovo orbito do Zemlje.

Pred koncem svojega obstoja bo Cassini posnela še prve podrobne slike obročev, ki so najbližji Saturnu in nam bodo pomagali razumeti sestavo Saturnove atmosfere in obliko obročev. Vsi ti podatki nas bodo pripeljali še bliže k razumevanju zgodovine planeta Saturn. Cassini bo med spustom ves čas pošiljal podatke, ki se bodo odbili od Saturnove površine in prispeli na Zemljo kot odmev.

Pred misijo sonde Casini nismo vedeli, kdaj so nastali Saturnovi obroči. Nismo vedeli, ali so nastali v obdobju, ko se je oblikovalo Osončje, ali kasneje. V misiji Cassini so potrdili, da so obroči nastali davno, pred 4,5 milijardami let -- takrat, kot Sonce in ostali planeti Osončja.

Ana Bucik