Kruta stran narave
02. april 2014

Ta lepa nova fotografija z enega od teleskopov Evropskega južnega observatorija v čilski puščavi prikazuje par galaksij, ki počasi plešeta ena okoli druge skozi vesolje.

Kot mnoge druge stvari v naravi je velika, sijoča galaksija lepa, a nevarna. Pravzaprav ji nekateri znanstveniki pravijo ‘galaktični nasilnež’.

Ko se galaksije tako med seboj približajo kot tidve, jim pravimo ‘galaksije v trku’. Pri tem ne trčijo ena v drugo na tak način kot na primer kdo od nas v mimoidočega na pločniku – pač pa močna gravitacija vsake galaksije vleče k sebi drugo galaksijo.

Ampak to ni pravična igra vlečenja vrvi. Kot lahko vidite na sliki, je ena galaksija veliko večja kot druga in ima veliko večjo maso. To pa pomeni, da ima močnejšo gravitacijo in prej ali slej bo končala to prijateljsko igro tako, da bo požrla manjšo galaksijo!

Večja galaksija na sliki ima oznako NGC 1316 in kar nekaj dokazov je, da to ne bo prvič, da je pojedla kako drugo galaksijo. Ima, na primer, nekaj nenavadnih prog kozmičnega prahu v bližini svojega središča in nekaj gruč nenavadno majhnih zvezdnih kopic. To kaže, da je verjetno požrla neko spiralno galaksijo pred okrog tremi milijardami let!

Kot bonus pa je ta nova slika tudi okno v oddaljeno vesolje, daleč onstran galaksij v trku. Večina medlih in nejasnih madežev na sliki so zelo, zelo oddaljene galaksije.