Arašid v srcu naše galaksije
12. september 2013

Dolgo časa so imeli astronomi velike težave z risanjem karte (neke vrste zemljevida) središča naše galaksije. Majhno središčno območje je namreč zelo natrpano z zvezdami in prahom, skozi katerega ne moremo videti. Ta del galaksije pa je težaven za proučevanje tudi zato, ker je v njem zelo veliko zvezd. Če bi na nek način tja prestavili Zemljo, bi bile zvezde na nočnem nebu dovolj svetle, da bi lahko ob njihovi svetlobi brali knjigo in nam ne bi bilo potrebno prižgati luči!

Galaksijo si lahko predstavljate kot CD, ki ima v luknji v sredini vstavljeno kepico vate. Galaksija je večinoma ploščate oblike, v sredini pa je kot gosta kroglica - temu delu pravimo galaktična odebelitev. Pravzaprav je to še kar majhno območje, v katerem pa je okoli 10.000 milijonov zvezd! Je eden od najstarejših in najveličastnejših delov Galaksije, ki pa ga do nedavna nismo zelo dobro razumeli.

Dve skupini astronomov sta združili moči in usmerili nekaj najmočnejših teleskopov proti središču Galaksije, da bi dobili najbolj podrobne posnetke srca naše galaksije doslej! Nastala karta je tri-dimenzionalna in nam daje pogled v najglobje globine Galaksije z različnih strani ter nam razkriva njene skrivnosti. Eno od odkritij je precej osupljivo: izkazalo se je, da ima središče Galaksije obliko velikanskega arašida!

Ali ste vedeli, da se Zemlja, Sonce in celotno Osončje gibljejo okoli središča Galaksije s hitrostjo stotine tisočev kilometrov na uro? A tudi pri tej visoki hitrosti potrebujejo več kot 200 milijonov let, da naredijo en cel obhod po Galaksiji!

This Space Scoop is based on Press Releases from RAS , ESO .
RAS ESO