Goreče nočno nebo
23. januar 2013

Sonce, ki razsvetljuje naše nebo podnevi, in mežikajoče lučke, ki svetijo na nočnem nebu, so zvezde — orjaške krogle žarečega plina. Zvezde se rodijo globoko v notranjosti gostih oblakov plina. Tako nam pravijo astronomi, ki so to ugotovili s pomočjo posebnih teleskopov, ki lahko ujamejo svetlobo nevidno našim očem. Ti teleskopi omogočajo astronomom, da pokukajo v notranjost temnih oblakov, v katerih nastajajo zvezde, in uzrejo, kaj se skriva v njih.

To sliko je posnel eden od takih novih teleskopov imenovan APEX. Je močan teleskop, ki so ga naredili posebej za to, da zazna svetlobo, ki jo oddaja vroči prah in s tem razkrije skrivne kraje, kjer nastajajo nove zvezde. Čeprav samih zvezd ne moremo videti, pa je njihova močna toplota povzročila, da so se oblaki okoli njih segreli. In te tople dele oblakov je fotografiral APEX. Na sliki so prikazani s svetlo oranžno barvo. Ali ni videti, kot da so mlade zvezde prižgale ogenj v oblakih?

Zbiranje 'nevidne' svetlobe (svetlobe, ki je z našimi očmi ne moremo videti) iz vesolja je zapleteno početje. Če je teleskop na tleh, potem se informacije iz vesolja pomešajo z informacijami iz našega ozračja. Da bi rešili to težavo, so astronomi poslali visoko v ozračje balone s posebno opremo za proučevanje vesolja. En od teh balonov je poletel celo 50 km visoko!