Galaksija je zadela v sredino tarče
06. december 2012

Vesolje je prostrano in večinoma prazno, a kljub temu kar pogosto pride do kozmičnih trčenj. Poglejte tole galaksijo na sliki: videti je kot velikanska tarča in pred okrog 300 milijoni let je manjša galaksija zadela v sredino te kozmične tarče, saj se je zaletela točno v središče galaksije.

Galaksija na sliki je svoje življenje pričela kot spiralna galaksija. Okrog svojega središča je imela navitih več dolgih zavitih 'rokavov' iz zvezd in prahu podobno kot galaksija na tej sliki. Trk manjše galaksije pa je zmotil lepo urejene proge zvezd in galaktičnega središča ter premešal galaksijo v neurejen obroč, ki ga vidimo danes. Opazite lahko, da je svetlo, plinasto središče galaksije potisnjeno na eno stran in da so spiralni rokavi zakrivljeni v kaotično zmešnjavo. Ostanki enega spiralnega rokava se raztezajo navzgor nad galaksijo.

Trčenje je zmotilo tudi plin v galaksiji, podobno kot kamenček, ki ga vržete v mirno vodo, naredi valove na njeni gladini. Zmoteni plin je sprožil verižno reakcijo nastajanja novih zvezd. Rodilo se je na stotine velikanskih novih zvezd. Vidite jih lahko kot svetla, modra območja na drugi sliki desno.

Tudi naši galaksiji je usojeno, da bo doživela popolno preobrazbo, ko bo čez 4 milijarde let trčila v našo najbližjo galaktično sosedo, galaksijo Andromeda. Ob tem bo Sonce verjetno vrglo v nek drug del galaksije. Si lahko predstavljate, da bi videli popolnoma drugačno nočno nebo?

This Space Scoop is based on Press Releases from Chandra X-ray Observatory , ESA .
Chandra X-ray Observatory ESA