"Debela" jata galaksij
10. januar 2012

Kaj dobite, če trčita dva izmed največjih objektov v vesolju? Enega debelega!

To ni šala; to se je zares zgodilo na tej sliki. Dve skupini galaksij, kakršnim pravimo 'jate galaksij', sta trčili. V trku nastala jata galaksij je dobila ime El Gordo, kar v španščini pomeni "debel"!

Zgornja fotografija prikazuje jato El Gordo. Takšna jata galaksij, tako ogromna kot El Gordo in tako zelo oddaljena, je zelo redek primerek v vesolju. "Ta jata galaksij ima največjo maso in je najbolj vroča ter oddaja največ rentgenske svetlobe med vsemi jatami na enaki ali večji oddaljenosti," pravi astronom Felipe Menanteau.

Da bi izmerili oddaljenost El Gorda od Zemlje, so astronomi uporabili Zelo velik teleskop, ki stoji v državi Čile v Južni Ameriki. Ugotovili so, da je neverjetno daleč: v kilometrih bi njeno oddaljenost zapisali kot številko 66, ki ji sledi 21 ničel!

Astronomi so uporabili tudi teleskop v vesolju, ki mu pravimo Rentgenski observatorij Chandra, da bi s proučevanjem vročega plina v tej jati galaksij izvedeli čim več o njej.

To zanimivo odkritje so objavili danes na pomembnem srečanju astronomov v Texasu v ZDA. Tam so se zbrali astronomi s celega sveta, da bi razpravljali o novih odkritjih.

Jate galaksij so gromozanske in lahko vsebujejo več tisoč galaksij!

This Space Scoop is based on Press Releases from Chandra X-ray Observatory , ESO .
Chandra X-ray Observatory ESO