Naše vesolje je veliko, lepo … in večinoma nevidno!
22. junij 2011

Težko si je predstavljati, kako zelo veliko je vesolje. Zemlja, na primer, se nam zdi velik kraj, a v našo najbližjo zvezdo, ki je Sonce, bi lahko spravili okrog en milijon planetov, kot je Zemlja.

A Sonce je le ena od milijard zvezd v naši galaksiji. In ko razmislite o tem, da je naša galaksija le ena galaksija v skupini okrog 40 bližnjih galaksij, se vesolje začne zdeti zares veliko!

Ta nova slika kaže neko drugo skupino galaksij, ki je veliko večja od naše in ji pravimo Pandorina jata galaksij. Slika kaže tako velik del vesolja, da so posamezne galaksije videti na njej kot majhni beli madeži! A galaksije so le majhen delček tega, kar v resnici sestavlja Pandorino jato. Sestavlja jo tudi vroč plin (prikazan na sliki z roza barvo) in veliko čudne snovi, ki ne oddaja prav nobene svetlobe – za nas je nevidna! Astronomi pravijo tej nevidni snovi 'temna snov'.

Čeprav je temna snov nevidna, lahko astronomi preko njenega vpliva na stvari v njeni okolici ugotovijo, kje v vesolju je– tako kot bi videli, da je kavč ugreznjen, če bi se nanj usedel nevidni mož. Na tej sliki so območja, ki vsebujejo snov – vidno in nevidno – astronomi pobarvali z modro barvo. Ali lahko opazite modra območja brez galaksij? Tam je temna snov!

Astronomi se morajo še veliko naučiti o temni snovi in ravno zato so nove fotografije kot je ta zelo pomembne.

Temna snov je širom vesolja. Astronomi mislijo, da je v vesolju štirikrat več temne snovi kot pa običajne snovi, ki jo lahko vidimo!