Cărămizile care stau la baza vieții
15 Iunie 2015

Poți să construiești lucruri foarte draguțe lipind blocuri de lego între ele. Oamenii au construit replica unor case de locuit, au făcut rachete din piese lego și chiar nave. Asemănător acestor piese lego, oamenii sunt construiți de asemenea din piese foarte mici. Aceste piese mici care formează corpul uman poartă numele de molecule.

Spre deosebire de lego, moleculele sunt invizibile ochiului liber si pot fi observate doar cu ajutorul unul microscop foarte puternic. Ele sunt formate din elemente chimice cum sunt carbonul, hidrogenul și oxigenul. Molecule organice au fost întâlnite peste tot în Univers.

Acum, nimeni nu știe exact cum a apărut viața pe Pământ în urmă cu 3 miliarde de ani, dar un lucru este sigur: totul a început de la aceste molecule organice mici.

Dar dacă moleculele organice sunt la baza temeliei vieții și dacă ele există peste tot în Univers, cum de nu am găsit viață în afara Pământului?

Bine, moleculele organice sunt foarte fragile. Ele nu supraviețuesc în general condițiilor dificile din preajma stelelor noi formate. Cu toate acestea, oamenii de știință au descoperit o cantitate mare de molecule organice în jurul unei stele tinere și îndepărtate.

Stelele noi formate nu au încă planete, dar sunt înconjurate de un disc de materie din care în curând vor lua naștere planete. În partea exterioară a acestui disc,  acolo unde vor lua nastere cometele din gheță, este locul în care au fost găsite aceste molecule organice.

In câteva milioane de ani, noile comete formate în regiunile îndepărtate ale discului vor începe să cadă pe planete. Iar moleculele organice vor ajunge și ele la suprafața planetelor. Cine știe ce fel de lucruri pot construi odată ajunse acolo?

Unii oameni destiință cred că prin intermediul cometelor au ajuns moleculele organice pe Pământ, în perioada de început a Sistemului Solar.