Δυναμική Δυάδα
04/12/2019

Όπως εμείς οι άνθρωποι ζεσταινόμαστε τους καλοκαιρινούς μήνες και επιθυμούμε να βγάλουμε τα επιπλέον στρώματα των ρούχων μας, έτσι και οι πλανήτες ‘βγάζουν’ τα εξωτερικά στρώματα της ατμόσφαιράς τους όταν γίνονται πολύ καυτά!

Χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο τηλεσκόπιο στην έρημο της Χιλής, οι αστρονόμοι έχουν βρει στοιχεία ενός γιγαντιαίου πλανήτη που κάνει ακριβώς αυτό!

Αλλά αυτός δεν είναι ένας συνηθισμένος πλανήτης.

Αυτός ο πλανήτης είναι μοναδικός, επειδή είναι ο πρώτος γιγαντιαίος πλανήτης που περιστρέφεται γύρω από ένα ειδικό είδος άστρου, γνωστό ως λευκό νάνο.

Όταν ένα αστέρι σαν τον Ήλιο έχει κάψει όλο το καύσιμο του, αρχίζει να καταρρέει προς το εσωτερικό του. Εν τέλη, το υλικό στον πυρήνα του αστεριού συμπιέζεται σε μια μικρή βαριά μπάλα. Αυτή η μπάλα ονομάζεται άσπρο νάνος και είναι ένα από τα 3 είδη ‘αστρικού πτώματος’. Το αστέρι αυτό, επίσης χάνει τα εξωτερικά αέρια που το περιβάλλουν, τα οποία ξεχύνονται στο διάστημα.

Αυτό το ιδιόρρυθμο ζευγάρι 'πλανήτη - λευκού νάνου' φαίνεται να υποδηλώνει το μακρινό μέλλον του δικού μας Ηλιακού Συστήματος. Τελικά, ο Ήλιος μας θα γίνει επίσης ένας μικρός άσπρος νάνος.

Κάτι αξιοπερίεργο

Οι λευκοί νάνοι είναι από τα παλαιότερα αντικείμενα του Σύμπαντος, δεδομένου ότι είναι το τελικό σημείο στον κύκλο ζωής των περισσότερων αστεριών (συμπεριλαμβανομένου του Ήλιου μας!)

Anezina Solomonidou (ESA)

Εικόνα
Έκδοση για εκτύπωση

Θά ' θελες να μάθεις παραπάνω?

Τι είναι οι Διαστημικές Ειδήσεις;

Ανακάλυψε περισσότερη Αστρονομία