Ηλιακά σημεία ή σημεία ομορφιάς: Ο Ήλιος είναι πιο ελκυστικός από ποτέ!
23/02/2018

Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με τους μαγνήτες, που διακοσμούν τα ψυγεία μας και καθοδηγούν τις πυξίδες μας. Αλλά έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς λειτουργούν;

Κάθε μαγνήτης παράγει κάτι που ονομάζεται 'μαγνητικό πεδίο'. Αυτό είναι μια αόρατη περιοχή γύρω από τον μαγνήτη όπου μπορεί να τραβάει ή να σπρώχνει άλλα αντικείμενα. Για παράδειγμα τα μαγνητάκια στο ψυγείο 'τραβούν' - 'έλκουν' την πόρτα του ψυγείου.

Η ψυχρή τους ενέργεια σημαίνει ότι οι μαγνήτες μπορούν να υπάρξουν σε κάθε είδος θέσης. Μπορείτε να τους βρείτε πάνω σε υπολογιστή, σε φούρνο μικροκυμάτων, ακόμα και στο Σύμπαν! Ο Ήλιος μας είναι ένας τεράστιος μαγνήτης!

Τις περισσότερες φορές το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου είναι αρκετά αδύναμο, σχεδόν εκατό φορές πιο αδύναμο και από ένα μαγνητάκι ψυγείου! Οι επιστήμονες όμως μέτρησαν ένα μικρό κομμάτι από το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου το οποίο βρήκαν ότι είναι 6.000 φορές πιο δυνατό απ' ότι είναι φυσιολογικά. Ήταν το πιο δυνατό μαγνητικό πεδίο που έχει μετρηθεί ποτέ στην επιφάνεια του Ήλιου.

Αυτές οι δυο εικόνες δείχνουν το εξαιρετικό μαγνητικό έμπλαστρο του Ήλιου. Είναι γεμάτο με σκοτεινά ηλιακά σημεία. Αυτά είναι πιο ψυχρά κομμάτια του Ήλιου αλλά έχουν πάρα πολύ δυνατά μαγνητικά πεδία.

Ενώ η πάνω φωτογραφία είναι μια κανονική λήψη του Ήλιου, η κάτω φωτογραφία δείχνει το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου. Το χρώμα μάς δείχνει πόσο δυνατό είναι το μαγνητικό πεδίο: τα κομμάτια με μπλε χρώμα δείχνουν τους αδύναμους μαγνήτες και τα κομμάτια με κόκκινο χρώμα δείχνουν τους δυνατούς μαγνήτες.

Το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου διώχνει σωματίδια από την επιφάνειά του. Αυτό προκαλεί 'τον καιρό του διαστήματος΄που μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους δορυφόρους, να διακόψει τα ραδιοσήματα και να θέσει σε κίνδυνο τοους αστροναύτες, Επομένως, το να καταλάβουμε το μαγνητικό πεδίο και το πώς αλλάζει είναι σημαντικό!

Κάτι αξιοπερίεργο

Στη Γη, είναι η βαρύτητα και όχι το μαγνητικό πεδίο που μας κρατάει στο έδαφος! Θα είχαμε παρατηρήσει το μαγνητικό πεδίο της Γης πολύ περισσότερο αν η βαρύτητά της δεν ήταν τόσο δυνατή.

Michaela Sklatinioti

Εικόνα
Έκδοση για εκτύπωση

Θά ' θελες να μάθεις παραπάνω?

Τι είναι οι Διαστημικές Ειδήσεις;

Ανακάλυψε περισσότερη Αστρονομία