Τα δαχτυλίδια της Χαρικλώς
26/03/2014

Τα δαχτυλίδια του Κρόνου είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά φαινόμενα του ουρανού. ´Όλοι οι μεγάλοι πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος έχουν δαχτυλίδια -ο Δίας, ο Ουρανός, ο Ποσειδώνας. Κανένας όμως εξίσου φαντασμαγορικά!

Για χρόνια ψάχνανε οι αστρονόμοι δαχτυλίδια γύρω από τους μικρότερους
κατοίκους του Ηλιακού μας Συστήματος. Του κάκου όμως! Τουλάχιστον μέχρι πρότινος!
Καινούργιες παρατηρήσεις του αστεροειδούς 10199 Χαρικλώ φέραν στο φως δύο λεπτές βέρες.

Καθώς η Χαρικλώ διάβαινε μπροστά απ ένα μακρινό αστέρι, οι αστρονόμοι ψιλιάστηκαν πως  κάτι ακόμη  έκρυβε το φως του. Προς μεγάλη τους έκπληξη, αποδείχτηκε πως το φως σκίαζαν 2 δαχτυλίδια, το ένα 7 και το άλλο 3 χιλιόμετρα φαρδιά.

Η Χαρικλώ είναι το μικρότερο ουράνιο σώμα με δαχτυλίδια που χει βρεθεί ποτέ. Και δεν έχουμε ιδέα που τα βρήκε! Ίσως τ΄απέκτησε κατά τη σύγκρουση ενός μικρού πλανήτη με κάποιο άλλον βράχο στους δρόμους του Ηλιακού συστήματος. Τα θρύψαλα αυτής της σύγκρουσης σκορπίσανε μα  με τον καιρό βρέθηκαν σε τροχιά, δέσμια της βαρύτητας του μικρού πλανήτη.

Πώς νά ΄ναι άραγε να βρίσκεσαι σ΄αυτόν τον παγωμένο πλανήτη? Τόσο μικρό, που θα μπορούσες να πάρεις φόρα μ' ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και να βρεθείς στο διάστημα, ν' αγναντεύεις τα δαχτυλίδια χιλιόμετρα πλατιά να δεσπόζουν στον ουρανό 1000 φορές πιο κοντινά απ το φεγγάρι!

Κάτι αξιοπερίεργο

Η Χαρικλώ  μαζί με άλλα παρόμοια της ουράνια σώματα (γνωστά σαν Κένταυροι) βρίσκονται σε τροχιά γύρω απ τον 'Ήλιο, μεταξύ  του Κρόνου και το Ουρανού στις παρυφές του Ηλιακού συστήματος.

Απόδοση: Χαρά Παπαθανασίου

Εικόνα
Έκδοση για εκτύπωση

Θά ' θελες να μάθεις παραπάνω?

Τι είναι οι Διαστημικές Ειδήσεις;

Ανακάλυψε περισσότερη Αστρονομία