Дроїди приєднуються до пошуку чужого життя
27 квітня 2018 р.

Понад 40 років вийшов на екрани перший фільм «Зоряних війн», але науково-фантастичні фільми не втрачають популярності. Ми всі мріємо про той день, коли реальне життя наблизиться до того, що у них зображено. Ми хочемо, щоб нам служили розумні роботи, бажаємо космічних подорожей з надсвітловою швидкістю та екзотичних інопланетян у якості друзів.

25 років тому, коли було відкрито перші екзопланети, ми зробили ще один невеликий крок до нашого майбутнього у Всесвіті. Сьогодні інтелектуальні роботи, або, швидше, розумні комп'ютерні програми допомагають нам з'ясувати, чи ці далекі планети підходять для життя.

Штучний інтелект допомагає вченим досліджувати так звані «татуїни» — планети, які обертаються навколо подвійних зірок, так само, як вигадана планета Татуїн у «Зоряних війнах». Особливо складно з’ясувати, чи може на таких планетах існувати життя.

Щоб живі орґанізми могли зародитися та розвиватися, планета повинна проіснувати довгий час — протягом декількох мільярдів років. Отже, важливо визначити, чи є її орбіта досить стабільною, але це набагато складніше, коли планета обертається не навколо однієї зірки (як Земля навколо Сонця), а навколо двох пов’язаних світил.

Рух навколо двох зірок замість однієї часто призводить до різких суттєвих змін планетної орбіти. Часом така планета може бути викинута у відкритий космос або, навпаки, зіткнутися з якоюсь із «зірок-близнюків».

Програма штучного інтелекту проаналізувала десять мільйонів комп'ютерних моделей планет, кожна з яких мала дещо інший шлях навколо подвійної зірки, щоб з'ясувати, які з них довше «протримаються» на своїх орбітах. Протягом кількох годин машині вдалося перехитрити людину, виявивши, що планети, які, на думку вчених, мали рухатися по стабільних траєкторіях, насправді не були стабільними, й навпаки.

Крутий факт

На орбітах навколо подвійних зірок вже знайдено десятки планет. Одна планета навіть була виявлена у потрійній зоряній системі!

This Space Scoop is based on a Press Release from RAS.

Universe Space Time