Наскільки масивним є надмасивне?
04 березня 2018 р.

Ми багато говоримо про те, наскільки масивними є космічні об'єкти… але що в даному випадку насправді означає «масивний»?

Коли ми говоримо про те, що якась річ є «важкою» чи «масивною», ми не маємо на увазі розміри. Загалом маса описує те, скільки матерії містить об'єкт. Хоча куля розміром з голову, зроблена з цукрової вати, більша, ніж шоколадна плитка, вона містить менше матеріалу, що робить її менш масивною. Спробуйте зім’яти руками цукрову вату — і ви зрозумієте, що мається на увазі!

Астрономи до цього часу виміряли маси близько 50 надмасивних чорних дір у далекому Всесвіті та виявили, що кожна з них принаймні у п'ять мільйонів разів важча за наше Сонце!

Вперше вченим вдалося безпосередньо виміряти маси такої великої кількості надмасивних чорних дір, що лежать далеко від Сонячної системи. Насправді вивчати ці об’єкти дуже важко: більшість астрономічних інструментів реєструють світло, але чорні діри мають настільки потужну силу тяжіння, що навіть воно не може з них вирватися. Це робить їх невидимими для наших телескопів і означає, що астрономи повинні бути надзвичайно винахідливими, коли мова йде про їх дослідження.

Щоб «зважити» ці загадкові небесні тіла, вчені застосував техніку, що вимірює яскравість матеріалу (як-от космічний газ і пил) поблизу власне чорної діри та порівнює її з яскравістю матеріалу, розташованого далі від нас.

Усе, що змінює яскравість «ближнього» матеріалу, також вплине і на більш далекий, але трохи пізніше. Вимірюючи цю затримку часу, астрономи можуть обчислити, наскільки далеко знаходиться газ від чорної діри, і використати цю інформацію для вимірювання її маси, навіть якщо саму її вони не бачать!

Крутий факт

Об'єкт з більшою масою має більшу силу тяжіння. Ось чому Земля притягує всі предмети сильніше, ніж Місяць, що дозволяє астронавтам на місячній поверхні стрибати дуже високо!

This Space Scoop is based on a Press Release from Sloan Digital Sky Survey .
Sloan Digital Sky Survey