Вибухова таємниця має темне походження
12 грудня 2016 р.

У 2015 році приголомшені вчені спостерігали, як життя масивної зірки закінчилося потужним вибухом наднової, що була яскравіша за будь-яку наднову з бачених раніше. Під час вибуху вона світилася у 20 разів сильніше, ніж уся наша Галактика, перевершивши у блиску всі її 100 мільярдів зірок. Незвичним стало те, що ця наднова згенерувала більше енергії, аніж могла насправді… або, вірніше, було б дивно, якби це було правдою.

Зараз учені вважають, що це сліпуче світлове шоу взагалі не було створено надновою. Замість неї, ймовірно, відбулася ще більш екстремальна подія – чорна діра, що швидко обертається, розірвала зірку, яка занадто близько підійшла до неї на своєму шляху.

У цьому випадку правда дивніша (і більш захоплююча!), ніж спочатку думали: подібні «знищення» зірок надпотужною гравітацією чорних дір відбуваються дуже рідко і спостерігалися перед цим лише кілька разів.

Кожна чорна діра оточена невидимим «кордоном», який називається «горизонтом подій». Все, що потрапляє у межі оточеної ним області, падає на неї, не маючи жодних шансів на порятунок. Проте у чорних дір, що швидко обертаються, «руйнівна здатність» поширюється набагато далі.

Навіть з урахуванням усіх зібраних даних ми не можемо сказати з повною впевненістю, що світло прийшло з цієї чорної діри, яка «підгодувалась» зіркою, але це, безумовно, є найбільш вірогідним поясненням.

Крутий факт

Чорна діра не насправді дірою. «Головна героїня» цієї історії містить у 100 мільйонів разів більше матеріалу, ніж наше Сонце, «упакованого» в маленьку область простору.

This Space Scoop is based on Press Releases from LCO, ESO.
LCO ESO