Темна сторона зоряних скупчень
13 травня 2015 р.

Декілька тижнів тому навколо однієї галактики, розташованої дуже далеко від нас, був помічений новий тип таємничого "темного" зоряного скупчення.

Наша Галактика, Чумацький Шлях, знаходиться в оточенні близько 150 зоряних груп, які називаються кульовими скупченнями. Кожне з них містить достатньо матеріалу (маси), щоб створити десятки або сотні тисяч зірок.

Галактика під назвою Центавр А (sen-TOR-us Ay) оточена тисячами кульових скупчень. Кожне з скупчень на цій фотографії вказує на розташування кластеру. Багато з них є нормальними. Більш яскраві з них мають більше зірок, і це робить їх більш масивними.

Але деякі  з них виглядали дійсно дивно. Вони виглядали так, наче вміщували щось набагато більше, ніж просто зірки. Щось у цих кластерах є чорне, приховане і має велику масу. Але що?

Команда астрономів розглянула різні варіанти. Можливо, темні скупчення містять чорні діри, які невидимі, але мають велику масу? Або, може бути, кластери можуть бути сповнені темної матерії?

Темна матерія є химерним матеріалом, який не виділяє ніякого світла - він повністю невидимий. Цю дивну штуку зазвичай не знаходили в кульових скупченнях, але, можливо, з якоїсь невідомої причини, вона там все ж є? Це могло б пояснити дивні висновки. Але поки ми не знаємо напевно, ці кластери залишаються загадкою.

Крутий факт

Цікаво знати

Ці  кульові скупчення є не єдиним темним об'єктом в Центавр А, в центрі цієї галактики знаходиться чорна діра в 55 мільйонів разів масивніша, ніж наше Сонце!

Зображення