Через збільшувальне скло
24 січня 2014 р.

Здатність бачити речі, які розташовані далеко за межею людського зору, завжди приваблювала людей. З моменту винаходу телескопа минуло більше 400 років. Телескопи мали різні форми та розміри, слугували для різних цілей.

Не багато людей знають це, але перші телескопи були створені голландцями близько 1600 року і використовувалися для відстеження ворожих кораблів. У ті часи телескоп називався «збільшувальне скло».

Першою людиною, яка спрямувала «збільшувальне скло» у зоряне небо, був Галілео Галілей. Завдяки своєму телескопу він став першою людиною, яка побачила багато дивних об’єктів нашої Сонячної системи, в тому числі кратери на Місяці, чотири найбільших супутники Юпітера.

Як і 400 років тому, сучасні астрономи використовують телескопи для того, щоб розкривати таємниці, приховані від людського ока. Одним із прикладів сучасних телескопів є VST, який вдивляється вглиб нашої Галактики, Чумацького шляху. VST використовується для дослідження наших космічних околиць, він допомагає нам зрозуміти, як усе влаштовано.

Одна із багатьох визначних пам’яток Чумацького шляху є туманність Лагуна. На фотографії показано вражаючий панорамний (шорокоформатний) знімок, зроблений телескопом VST. Він демонструє туманність Лагуна, гігантську хмару газу та космічного пилу, що розтягнулася на 100 світлових років. Це у 5 мільйонів разів більше, ніж відстань від Землі до Сонця!

Крутий факт

Цікаво знати

Телескоп VST у даний час відіграє важливу роль, адже допомагає розгадати таємницю темної матерії, веде пошук рідкісних об’єктів, допомагає дослідити, як утворилася наша Галактика та багато іншого!

Зображення