Başka Bir Güneşten Çalıntı
01 Haziran 2018

Dünya nüfusunun üçte biri göçmenlerden oluşuyor, yani başka bir yere yaşamak için göç edenlerden. İnsanların taşınmalarının birçok nedeni olabilir, iş bulmak için, özgürlük için ya da doğal afetlerden kaçmak için.

Şimdi ise tarihte ilk kez Güneş Sistemimize bir göçmen kalıcı olarak taşındı!
 Jüpiter'in yörüngesinde yer alan bu asteroid başka bir yıldız sisteminden gelen bilinen ilk asteroid.
 Güneş Sistemindeki bütün gezegenler (ve bir sürü başka cisim) Güneş etrafında aynı yönde dönerken bu asteroid farklı - ters yönde dönüyor.
 Eğer Güneş Sisteminde doğmuş olsaydı, asteroidin burada doğan diğer her şeyle aynı yönde dönmesini beklerdik. Bunun doğru olmaması asteroidin başka bir sistemden geldiğini söylüyor.
 Daha önce de yıldızlararası misafirler görmüş olsak da, onlar sadece geçerken uğrayan turistlerdi, yeni asteroid ise buranın kalıcı bir sakini. Güneşimiz ilk başta birbirine çok yakın ve her birinin gezegen ve asteroidlerle sistemi olan bir yıldız grubunun parçası olarak oluştu. Bu kozmik kardeşler birbirine yakın oldukları için Güneş ve gezegenlerinin çekim kuvveti başka bir sistemden bu asteroidi çekebildi.

Bugün uzaydaki hangi yıldızların en başta Güneş'in kardeşi olduğunu bulmak mümkün değil.

Her bir yıldız galaksi etrafında dönerken kümenin arası açıldı, tıpkı birlikte koşarken birbirinden uzaklaşan koşucular gibi.