KAÇAN BİR KARA DELİĞİ KOVALAMAK
24 Mayıs 2017

Görünmez, Güneşten 160 milyon kat daha büyük ve hareket eden şey nedir?

Yeni keşfedilmiş kaçak bir süper kütleli kara delik!

Süper kütleli kara deliklerin ne oldukları adlarından belli: devasa kütleye sahip kara delikler.

Güneşten milyarlarca kat daha büyük olabilirler, muhteşem güçlülerdir ve aşırı yemek alışkanlıkları vardır. Yıldızlar, kaya gezegenleri hatta ışığı bile yerler - menü dışında bir şey yoktur.

Daha küçük kara delikler yıldızlar etrafında dolaşırken, süper kütleli kara delikler normalde sadece galaksilerin merkezinde bulunurlar. Bu yüzden bir süper kütleli kara deliği galaksi merkezinden uzaklaşırken gören astronomlar şaşırdılar.

Bir dizi ipucunu takip ederek, astronomlar bu olağan dışı davranışın nedenini bulmuş olabilirler.Bu kara deliğin olduğu galaksi milyonlarca yıl önce başka bir galaksiyle çarpıştı. İki galaksi en sonunda sakinleşip birleşerek devasa bir galaksi oluşturup kendi süper kütleli kara deliklerini meydana getirdiler.

Fakat iki kara delik için bir galaksi yetmedi. Bu iki nesnenin muazzam yer çekimi onları birbirine giderek yaklaştırıp en sonunda çarpışıp bir araya getirmiş olabilir.Bu şiddetli çarpışma yer çekimsel dalgaları - uzaydaki sapmalar – Evrene yaydı.

Eğer bu dalgalar bir yöne diğerlerinden daha büyük bir güçle gittiyse, yeni kara delik "geri tepme" denen bir etkiyle ters yöne gider. Aynı şeyi bir roket fırlatıldığında görebiliriz: motordan çıkan gazlar dünyanın yüzeyine yüksek hızla bir kuvvet uygular ve roketi ters yöne, yani uzaya doğru fırlatır.

Bu devasa kuvvet yeni kara deliği galaksinin merkezinden fırlatmış olur!

Güneş Sistemimiz galaksinin merkezinde olan Sagittarius A* adlı süper kütleli kara delikten 25.000 ışık yılı uzakta yer alır!