Kozmik Kozadan Serbest Bırakılmak
15 Mayıs 2012

Filmlerde, bir patlamadan sonra kahramanlar ve kötü adamlar dışarıya doğru atlar. Bunun nedeni bir şok dalgası adlı güçlü bir enerji dalgasının yayılmasıdır. Uzayda, aynı şey bir yıldızın süpernova patlaması denilen şekilde patlaması sırasında gerçekleşir.

Süpernovadan kaynaklanan şok dalgası yıldızın dış kısımlarındaki patlamadan önce yıldızdan kaçan gaz ve toz kabuğu tarafından soğurulur. Gaz bu sayede ısınır ve X-ışın radyasyonu yayar, bunu da gökbilimciler yukarıda gösterildiği gibi uzaydaki özel teleskoplarla görüntüleyebilirler.

Gökbilimciler bir yıl arayla bu parlayan gaz ve toz bulutunun iki adet resmini çektiler. Bu iki X-ışın fotoğrafını karşılaştıran gökbilimciler şok dalgalarının sonunda bulutu terkettiğini düşünüyor. Gökbilimciler ilk kez bir şok dalgasının gazlı ve tozlu kozasından serbest bırakıldığını gösteren x-ışın kanıtına sahipler!

Süpernova patlamasından çıkan şok dalgası bu fotoğrafta gösterilen gazı 100,000,000 derece Celcius gibi inanılmaz bir sıcaklığa çıkarmıştır!