Uzaydaki Duvar Yazısı
04 Mayıs 2011

Evrende yapıları oldukça düzgün çok sayıda gökada bulunur. Fakat buradaki yeni resimde görülen eğri büğrü S-şeklindeki gökada bir sanatçı tarafından elle duvara yazılmış bir yazı gibi dağınık.

Sarmal gökada bu garip hale nasıl gelmiş olabilir? Gökbilimciler uzun zaman önce başka bir gökadanın çekimi sayesinde sarmal kolların uzatılmış olduğunu düşünüyorlar. Uzun olan kol etleri asmak için kullanılan et kancasına benziyor, bu nedenle gökbilimciler bu gökadaya komik bir takma isim vermişler: Etkancası Gökadası.

Gökadanın etrafına serpilmiş parlak yıldızlar bu resmi daha dikkat çekici bir hale getiriyor. Fakat bu yıldızlar Etkancası Gökadası’na ait değiller, çünkü uzaya baktığımızda sade bir gökyüzü yerine kalabalık bir evren görüyoruz. Bizler içinde milyarlarca yıldız bulunan Samanyolu Gökadası’nda yaşıyoruz. Bu nedenle uzaydaki uzak nesnelere baktığımızda Samanyolu Gökadası içindeki bazı yıldızları da görmüş oluyoruz.

Bu yeni görüntü 2 metreden daha büyük bir yer teleskopu ile çekildi. Bu teleskop şehir ışıklarından çok uzaklarda, Güney Amerika’da Şili adı verilen bir ülkedeki bir çölde bulunuyor.