Süperyıldızlar
25 Mayıs 2011

Gökbilimciler şaşırtıcı bir yıldız buldular: bulunan yıldız bir süper yıldız, çünkü güneşimizden 150 kat daha ağır ve 3 milyon kez daha parlak! Yıldız yukarıdaki hayret verici resimde gösterilen Tarantula Bulutsusu’ndaki dev bir gaz ve toz bulutu içerisinde bulundu.

Gökbilimciler bu yıldızı ilk kez bulduklarında, yıldızdan yeryüzüne gelen ışık, aradaki gaz ve toz tarafından çok miktarda engellendiği için ne kadar özel bir yıldız olduğunun farkında değillerdi. “Süperyıldız” kimliği gizli kalmış oluyordu.

Bununla birlikte, gökbilimciler yıldız hakkında daha çok bilgi sahibi olmak için Çok Büyük Teleskop (Very Large Telescope) adlı yeryüzündeki en güçlü teleskopu kullandılar. Ve yıldızın Evren’deki en parlak yıldızlardan biri olduğunu keşfettiler.

Daha önce gözlenen bazı süperyıldızlar, yıldız kümeleri denilen kalabalık yıldız grupları içinde yer alıyordu. Fakat bu yeni süperyıldızın yakınlarında başka bir yıldız yok, uzayda yalnız başına yaşıyor yani herhangi bir kümeye ait değil.

Bir ihtimale göre bu yıldız da, daha önce bir kümede yer alıyordu ve sonradan dışarıya atıldı. Şu anda yalnız da olsa, ya da bir zamanlar bir yıldız kümesinin parçası da olmuş olsa, bu tür bir süperyıldız “gerçekten etkileyici bir nesne” diyor bu yeni keşfi gerçekleştiren Jorick Vink. Kendisi İngiltere’deki Armagh Gözlemevi’nde çalışıyor.