Prihodi in odhodi
27. januar 2020

Kadar slišimo ali beremo o “medzvezdnih obiskovalcih”, bi najprej pričakovali vesoljce ali njihove napredne vesoljske ladje. Naše Osončje sta pred kratkim obiskala kar dva medzvezdna obiskovalca, a na žalost noben od njiju ni bil podoben kakšni vesoljski ladji. Obiskovalca iz medzvezdnega prostora sta bila kometa.

Kometi (link) so sestavljeni iz ledu, prahu in kamnov, zato jim včasih pravimo kar “umazane snežne kepe”. Večina teh objektov prihaja iz oddaljenih zunanjih in mrzlih delov našega Osončja (link). Podobno kot planeti, tudi kometi potujejo okrog Sonca. Toda izvor nekaterih kometi je še neznan ali celo skrivnosten…

Skupina astronomov na Japonskem je preučila tirnici dveh kometov, medtem ko sta ta dva za vedno zapuščala naše Osončje. Ugotovili so, da ta dva kometa najbrž ne izvirata iz našega Osončja, ampak je njun dom v nekem drugem zvezdnem sistemu, ki je od nas kar precej oddaljen.

Če so njihove trditve pravilne, potem sta kometa samo po naključjo potovala skozi naše Osončje, preden sta nadaljevala svojo pot v vesolje.

Šele v zadnjih nekaj letih smo pričeli odkrivati in preučevati komete ter asteroide, ki ne izvirajo iz našega Osončja.

Kdo ve, kam se bosta opazovana kometa odpravila na obisk zdaj!

Slika: NAOJ

V orbiti okoli Sonca se najverjetneje nahaja več milijard kometov. Ko se komet na svoji tirnici približa Soncu, se močno segreje, s tem pa prične oddajati plin in prah. Žarečemu oblaku snovi okoli središča kometa pravimo koma.

Katja Bricman