En komet, asteroida dvojčka, ali oboje?
13. oktober 2017

Astronomi včasih vidijo dvojno, četudi gledajo s teleskopi. Tako so odkrili komet, ki ga sestavljata dva asteroida oziroma asteroida dvojčka!

Asteroid 288P je daleč od nas, v asteroidnem pasu med Marsom in Jupitrom, zato ga težko opazujemo. Pred kratkim pa je pripotoval bližje Zemlji, kar nam je omogočilo, da smo si ga končno dobro ogledali. Bilo je veliko presenečenje, ko smo ugotovili, da komet 288P ni en komet, ampak sta to dva asteroida!

Asteroidni par je tako imenovani "binarni asteroid", kar pomeni, da sta asteroida sorojenca, ki krožita drug okoli drugega. Ker imata ta dva asteroida skoraj enako velikost in maso, sta kot dvojčka!

Določitev mase asteroidov dvojčkov je impresiven dosežek. Ker je to prvi asteroidni dvojček, ki deluje kot komet in ki smo ga opazili, je veselje nad odkritjem še večje.

Ko se trdni led na asteroidih tali zaradi toplote s Sonca, nastaja za asteroidom sled, ki je videti kot rep kometa. 288P je prvi binarni asteroid, ki je tudi komet!

Ob vseh teh edinstvenih odkritih se znanstveniki sprašujejo, ali bodo še kdaj našli podoben objekt kot je 288P. Vsekakor so imeli astronomi veliko srečo, da so videli dvojno.

Ali veš, da trenutne raziskave kažejo, da vode na Zemljo niso prinesli kometi, kot so dolgo mislili, ampak ledeni asteroidi?

This Space Scoop is based on Press Releases from Hubble Space Telescope , ESA .
Hubble Space Telescope ESA