Ali temna snov brca samo sebe?
13. april 2015

Vesolje je polno neodgovorjenih vprašanj: ali je življenje še kje drugje kot na Zemlji? Kako se je vesolje začelo? Iz česa je vesolje? Odgovor na slednje pravi, da je ena od glavnih sestavin vesolja temna snov, ki je morda ena od največjih ugank.

Temna snov je skrivnostna in posebna snov, ki je ime dobila zato, ker ne oddaja nobene svetlobe - je popolnoma nevidna. A vendarle astronomi menijo, da je v vesolju te čudne snovi 5-krat toliko kot je običajne snovi, ki jo lahko vidimo.

Da temna snov obstaja, vemo, ker lahko vidimo učinke, ki jih ima na stvari okoli sebe. Podobno kot če bi videli v snegu odtise tac, ki bi jih naredil neviden pes. In vemo, da se večina temne snovi nahaja okoli galaksij. Pravzaprav je skoraj vsaka galaksija take oblike, kot je naša Galaksija (ki ima spiralno obliko), obdana z ovojnico temne snovi.

Vsi dokazi o obstoju temne snovi in krajih, kjer se nahaja, temeljijo na njeni gravitaciji, s katero privlači druga telesa. No, tako je vsaj bilo do sedaj.

Ta slika prikazuje kolosalno kozmično trčenje, štiri orjaške galaksije, ki so se vse naenkrat zaletele ena v drugo! Ko so astronomi opazovali ta silovit dogodek, so opazili, da temna snov, ki obdaja eno od teh galaksij, zaostaja za drugimi.

To se morda ne sliši kot kaj zelo posebnega, a njim je povedalo, da je na delu neka nova sila. Morda sila, ki je še nikoli prej niso opazili in jo lahko proizvaja in čuti samo temna snov — kot da temna snov brca sama sebe!

Več kot 95% vsega v našem vesolju je za nas popolnoma nevidno. To vključuje omenjeno temno snov, a glavna sestavina vesolja je skrivnostna sila imenovana temna energija. Ta potiska vse narazen, kot nekakšno nasprotje gravitacije!