Vesoljska tehnologija izboljšuje vid
04. november 2014

Na milijone ljudi širom sveta je imelo lasersko operacijo za izboljšanje vida. Toda ali ste vedeli, da je ta operacija možna le zahvaljujoč tehnologiji, ki so jo razvili za uporabo v vesolju?

Če gledate v neko mirujočo točko in nagibate ali majete z glavo, bodo vaše oči avtomatsko pri miru in vam bodo omogočale, da predmet jasno vidite, tudi če se premikate. Večina živalskih vrst na Zemlji ima to sposobnost, vse nazaj do dinozavrov. To je lep trik narave, o katerem pa niti ne razmišljamo.

Vaši možgani v zakulisju nenehno sprejemajo sporočila iz vašega notranjega ušesa. Ta sporočila vam povedo, katera smer je katera, vam pomagajo ohranjati ravnotežje in držijo vaš vid stabilen. To je možno zaradi gravitacije, ki nam pove, katera smer je navzdol.

A kako se znajdejo astronavti v vesolju, kjer ni gravitacije? Kako se njihove oči osredotočajo na računalniški zaslon, medtem ko oni plavajo okrog po Mednarodni vesoljski postaji?

Da bi raziskali ta pojav, so strokovnjaki ustvarili posebno napravo za merjenje premikanja astronavtovih oči. Naprava je kot nekakšna čelada z vgrajeno kamero, ki snema slike astronavtovih oči in zapiše, kam gledajo.

Na Zemlji pa ta ista naprava omogoča zdravnikom, da izvedejo kočljive laserske operacije oči, ki so izboljšale življenje milijonov ljudi!

Vesoljska tehnologija je na mnoge načine vplivala na naše vsakodnevno življenje. Nekateri od teh vplivov so veliki, kot je na primer možnost, da pošiljamo informacije po celem svetu v nekaj sekundah, in ustvarjanje umetnih okončin. Drugi vplivi so majhni, kot na primer udobni vložki za čevlje in vzmetnice s spominsko peno.