Na tej sliki je nekaj živalskega
20. februar 2013

Astronomija je ključ do reševanja skrivnosti kozmosa. Ne gre le za snemanje lepih fotografij, čeprav v njih brez dvoma uživamo! To dih jemajočo vesoljsko fotografijo ‘meglice Jastog’ so posneli med velikim pregledovanjem neba s teleskopom VISTA. V tej raziskavi bodo kartirali obliko naše galaksije in tako pripomogli k odkrivanju njenega nastanka.

Slika prikazuje območje vesolja, ki je polno velikanskih oblakov plina in raztezajočih trakov temnega prahu. Takim območjem rečemo meglice. V teh oblakih rastejo zvezde, ki svetijo žarečo modro-belo svetlobo, če jih pogledamo v vidni svetlobi. Teleskop VISTA pa opazuje nebo v infrardeči svetlobi, ki je naše oči ne morejo zaznati. Če bi območje na tej sliki pogledali v ‘vidni’ svetlobi — tisti vrsti svetlobe, ki jo naše oči lahko vidijo — bi bila slika meglice dramatično drugačna. Poglejte tukaj in morda boste razumeli, zakaj temu oblaku včasih rečejo ‘meglica Jastog’.

Svetla pika v bližini središča te slike je znana kot 'Pismis 24-1'. Dolgo časa so astronomi mislili, da je to najbolj masivna zvezda na celotnem nebu z okrog 300-krat večjo količino snovi, kot je je v našem Soncu. Potem so spoznali, da pravzaprav ne gre za eno, ampak tri velikanske, svetle zvezde! In vse tri so med največjimi znanimi zvezdami v naši galaksiji.

Nekateri znanstveniki menijo, da sta dve na vsake tri zvezde v Galaksiji pravzaprav del večkratnega zvezdnega sistema, kot je na primer Pismis 24-1. To je težko preveriti, ker je zelo težko razločiti posamezne zvezde, če so zelo blizu skupaj. Toda med tistimi zvezdnimi sistemi, ki so Soncu najbližje, je v okrog polovici od njih po več zvezd!

Več Space Scoop novic