Kako izgledati mlado, čeprav to nisi
19. december 2012

Nekateri ljudje so v izvrstni kondiciji tudi, ko so stari 90 let, medtem ko so drugi krhkega zdravja že pri 50-tih. Kako se ljudje starajo ni odvisno le od tega, koliko let že živijo. Velik vpliv ima kako živijo. Zaradi kajenja, pitja alkohola in slabe hrane ste lahko videti precej let starejši in živite precej let manj. Izkaže se, da velja enako tudi za zvezdne kopice!

Kroglaste kopice, kot je ta na tej vesoljski fotografiji, so skupine zvezd, ki jih gravitacija drži tesno skupaj. Nastanejo zelo hitro, zato so vse zvezde ustvarjene približno ob istem času. Zvezde na tej sliki so med najstarejšimi v celotnem vesolju. Nastale so pred skoraj 13 milijardami let, vesolje samo pa je staro komaj 13,7 milijard let! Sedaj so astronomi naleteli na nekaj zelo čudnega in skritega globoko v srcih teh velikanskih starih zvezdnih mest: mlade zvezde!

A izkaže se, da so te skrivnostne mladenke v resnici tudi stare zvezde. Imele so le srečo, da so šle skozi še eno, drugo mladost. Ko se dve stari zvezdi zaletita ali zlijeta, se med njima prenese snov. Ena zvezda dobi dodatno gorivo od druge. Zato se ta zvezda poveča in postane težja, težje zvezde pa padejo v središče kopice. Novo gorivo omogoči takim zvezdam da svetlo sijejo in so zato zavajajočega mladostnega videza. Skrivnost rešena!

Kroglaste kopice so bile nekoč glavne v naši galaksiji. Daleč v preteklosti, ko je Galaksija nastala, se je po njej verjetno potikalo na tisoče kroglastih kopic. Danes pa jih je ostalo le še okoli 150! Še sreča da so nekatere od njihovih zvezd dobile 'podaljšek' življenja.