Prosim, ne ugasnite glasbe!
15. avgust 2012

Ali ste vedeli, da so zvoki, ki jih slišimo na Zemlji, le tresljaji zraka?  A ker v vesolju ni zraka, to še ne pomeni, da je vesolje strašljivo tih kraj. Zrak je namreč mešanica plinov in tudi v vesolju so oblaki plina, v katerem lahko nastanejo tresljaji in lahko skozenj potuje zvok.

Ok, torej vemo, kako lahko zvok potuje skozi vesolje, a kaj ga povzroča? Odgovor so telesa, ki oddajajo gromozanske količine energije – tako velike, da se zaradi nje zatrese plin.

Na primer, črne luknje poleg tega, da goltajo snov, tudi oddajajo dva močna curka energije. Astronomi tako vedo, da je črna luknja v središču zbirke galaksij, ki jo imenujejo jata v Perzeju, dovolj močna, da povzroča zelo globok zvok.

"Mislili smo, da lahko ta zelo globok zvok najdemo tudi v drugih jatah galaksij," pravi astronom Ryan Foley. Ryan je član skupine astronomov, ki je nedavno opazovala jato galaksij z imenom jata v Feniksu (prikazana na zgornji fotografiji). A ugotovili so, da je ta jata skoraj povsem tiho. To lahko pomeni dvoje: ali vse jate galaksij ne proizvajajo zvoka ali pa se njihova glasba občasno ugasne!

Poleg poslušanja pravih zvokov iz vesolja astronomi včasih prevtorijo tudi svetlobo v zvok, da jo lahko bolje proučijo. Poslušajte čudaške vesoljske zvoke 'narejene' iz svetlobe na tej Nasini spletni strani.

This Space Scoop is based on a Press Release from Chandra X-ray Observatory.
Več Space Scoop novic