Strašljiva mesta duhov v vesolju!
11. julij 2012

Galaksije so v vesolju kakor mesta, v katerih živijo zvezde. A nedavno so astronomi odkrili 12 galaksij, ki so bolj podobne mestom duhov, saj je v njih komaj kaj zvezd!

Tem majhnim galaksijam pravimo ‘temne galaksije’, saj iz njih ne prihaja zvezdna svetloba, zaradi katere galaksije sicer svetlo sijejo. Astronomi so pričakovali, da temne galaksije obstajajo, saj po njihovem razumevanju igrajo pomembno vlogo v rasti in razvoju galaksij skozi zgodovino vesolja. A vse do tega novega odkritja nihče še nikoli ni videl nobene temne galaksije.

Temne galaksije so zelo daleč v vesolju. Astronomi menijo, da so ‘zidaki’, ki so pomagali ustvariti velike galaksije polne zvezd, kakršne vidimo danes in so podobne naši galaksiji. A te ‘zidake’ lahko še vedno vidimo, čeprav so bili že porabljeni za gradnjo velikih galaksij. To je možno zato, ker ko opazujemo daljno vesolje, gledamo v preteklost! (Da izveste več o tem, kako lahko astronomi gledajo nazaj v času kliknite tukaj.)

Toda kako lahko astronomi najdejo galaksijo, ki je temna? (Predstavljajte si, da v temni sobi iščete svečo – če bi upihnili njen plamen, bi jo zelo težko našli.) “Preprosto posvetite nanjo s svetlo lučjo,” razlaga Simon Lilly, eden od astronomov, ki so prišli do tega odkritja. Zato astronomi iščejo temne galaksije v bližini izjemno svetlih galaksij, ki jim pravimo ‘kvazarji’ in ki so prav tako zelo daleč vstran od nas. “Svetloba kvazarjev namreč osvetli temne galaksije,” pravi Simon.

Temne galaksije so morda res majhne v primerjavi z današnjimi galaksijami, a kljub temu vsebujejo okrog milijardokrat več plina kot Sonce!

This Space Scoop is based on Press Releases from RAS , ESO .
RAS ESO