Vroče odkritje hladnih planetov
12. april 2012

Novi teleskop ALMA, ki je še vedno v izgradnji, je že prinesel prvo odkritje! Opazil je dva planeta, ki sta v tirnici okoli zvezde na tej fotografiji in sta med najhladnejšimi doslej odkritimi planeti.

ALMA ni videti kot običajen teleskop. Ko bo prihodnje leto dokončana, jo bo sestavljalo 66 anten podobnih satelitskim krožnikom, ki so pritrjeni na zidovih in strehah hiš, da sprejemajo televizijske signale. Vendar pa so antene ALMA-e okrog 12-krat večje in niso nastavljene na radijske valove, ki jih uporabljajo za prenos televizijskih programov. Narejene so tako, da zaznavajo drugačno vrsto elektromagnetnega valovanja - tako, ki ima valovno dolžino krajšo od milimetra.

Tako valovanje omogoča astronomom proučevanje zelo hladne snovi v vesolju, kakršna je prah. To je ravno tisto, kar so astronomi potrebovali za novo odkritje! Ta dva planeta so odkrili zato, ker je njuna gravitacijska sila oblikovala oblak hladnega prahu v velikanski obroč, ki obdaja zvezdo.

Ko so astronomi odkrili ta planeta, je delovala šele četrtina od 66 anten ALMA-e. Bill Dent, eden od astronomov, ki so objavili odkritje, pravi: "ALMA je še vedno v izgradnji, a je kljub temu že najmočnejši teleskop te vrste."

Na teh dveh planetih je ledeno hladno, ker sta okrog 140-krat bolj daleč od svoje zvezde kot je Zemlja od našega Sonca!