Space Scoop tabor '11: Dan 1: Veliko odkritje na majhnem vesoljskem kamnu
03. oktober 2011

Znanstveniki, ki delajo z vesoljsko sondo Dawn (Zora), so prišli do pomembnega in vznemirljivega odkritja: eno od najvišjih gora v Osončju so našli na asteroidu!

Asteroidi so kepe iz skal in ledu v vesolju. So zelo stari, saj so nastali ob rojstvu Osončja. Večino asteroidov v Osončju najdemo med Marsom in Jupitrom – temu območju pravimo pas asteroidov.

Astronomi upajo, da bodo s proučevanjem asteroidov izvedeli kaj več o nastanku Osončja. Zato so poslali vesoljsko sondo Dawn na 4-letno potovanje do asterioda Vesta, ki ga najdemo v pasu asteroidov. Od julija letos je Dawn v tirnici okoli Veste in fotografira površino tega vesoljskega kamna ali bolje rečeno skale.

Vesta je veliko manjša od Zemlje – v Zemljo bi lahko spravili okoli 14.000 asteroidov kot je Vesta! A kljub njeni majhnosti fotografije Veste, ki jih je posnela sonda Dawn, kažejo, da je na površini Veste ena od najvišjih gora v Osončju. Ta velikanska gora je visoka okrog 20.000 metrov – to je dvakrat toliko kot je visoka Mauna Kea, najvišja gora na Zemlji (merjena od oceanskega dna)!

Julija prihodnje leto bo sonda Dawn zapustila Vesto in se odpravila naprej proti največjemu asteroidu v Osončju, ki se imenuje Ceres. Za pot do teh dveh asteroidov uporablja sonda Dawn nov tip motorja, imenovanega 'ionski pogon' – to se sliši kot nekaj, kar je prišlo naravnost iz Zvezdnih stez!

Približno eden od dvajsetih meteoritov, ki so jih našli na Zemlji, naj bi prihajal z asteroida Vesta! Med trki z drugimi asteroidi je te meteorite odkrušilo z Veste. In čez čas so ti kamniti koščki padli na Zemljo!

This Space Scoop is based on a Press Release from Europlanet .
Europlanet