Mehurčki okrog naše galaksije!
21. julij 2011

Okrog Zemlje se giblje veliko satelitov, ki so jih naredili ljudje. Naravni satelit pa ima Zemlja samo en: Luno. Tudi naša galaksija ima naravne satelite, ki se gibljejo okoli nje.

Tem satelitom pravimo 'pritlikave galaksije', ker so veliko manjše od normalnih galaksij, kakršna je naša. Morda se sliši zabavno, da so astronomi eni od teh pritlikavih galaksij, ki se giblje okoli naše, dali ime Veliki Magellanov oblak!

V mnogih območjih v Velikem Magellanovem oblaku se rojevajo nove zvezde. Eno izmed njih je prikazano na zgornji sliki. Posnel jo je Zelo velik teleskop v državi Čile v Južni Ameriki.

Znotraj rdečega obroča se nahaja prava tovarna zvezd. To je oblak plina in prahu, imenovan 'super-mehurček'. Oblika obroča tega super-mehurčka je posledica uničujočih dogodkov. Siloviti vetrovi z masivnih zvezd in eksplozije umirajočih zvezd so izvotlile središče oblaka, ostal je le obroč plina in prahu.

A vendarle so iz tega nereda in uničenja nastale nove zvezde. Vetrovi in eksplozije stiskajo delce plina in prahu na robu tega super-mehurčka. Če se dovolj delcev plina in prahu nagnete skupaj v nekem območju super-mehurčka, nastane nova zvezda, saj so zvezde samo velike žoge plina in prahu! To je življenski krog v vesolju: medtem ko ene zvezde umirajo, se druge rojevajo.

Širina super-mehurčka je več kot 60-krat večja, kot je razdalja med Soncem in njemu najbližjo zvezdo!