Obiectiv atins: aterizarea pe o cometă
13 Noiembrie 2014

Aterizare! Pentru prima dată în istoria omenirii o navă spațială a aterizat pe suprafața unei comete.

După o călătorie de 10 ani, în luna august Rosetta și Philae au ajuns la destinația lor finală, cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko.  De atunci, Rosetta s-a apropiat din ce în ce mai mult de cometă pregătindu-se de cea de a doua parte a misiunii - lansarea lui Philae pe suprafața cometei.

Pe măsură ce Rosetta se apropia de acestă lume ciudată, pe atât devenea mai minunat. Am descoperit că acesta este presărată cu cratere, stânci și bolovani de dimensiunea unei case. Există chiar și jeturi de gaz și praf la suprafață.După multe săptămâni de analiză a suprafeței cometei, cercetătorii au ales cel mai bun loc de aterizare pentru Philae. Cu acestă decizie luată, următoarea sarcină pentru ei a fost alegerea celei mai bune traiectorii astfel încât Philae să aterizeze în cel mai bun loc.

În cele din urmă a venit timpul ca Philae să-și ia rămas bun de la Rosetta și de a se pregăti pentru următoarea provocare. Ieri dimineață devreme, Philae și-a început coborârea pe suprafața cometei. Pentru mai bine de șapte ore ne-am ros unghiile așteptând neputincioși pe măsură ce Philae călătorea prin spatiu, fără a putea interveni în caz că acesta se abătea de la cursul stabilit.

Din fericire am răsuflat ușurați atunci când am primit primul semn de la Philae, dovada că a ajuns cu bine. Un rând de aplauze pentru acest nou pas în istoria omenirii.

Philae și-a inceput deja misiunea de a colecta cât mai multe informații despre acestă lume fascinantă în miniatură. Împreună cu Rosetta, care orbitează îndeaproape cometa, micuța probă ne va ajuta să înțelegem cele mai vechi obiecte din Sistemul Solar.

Cometa Churyumov-Gerasimenko/67P se îndreaptă spre Soare cu o viteză de 60 0000 km pe oră, adică cu o viteză de două ori mai mare ca o navetă spațială.