Se pregătește formarea unei planete
30 Octombrie 2014

Nu avem nicio idee de cum ar fi viața extraterestră, dar mulți oameni sunt de părere că ar fi nevoie de o planetă ca a noastră pentru a exista, o planetă cu temperaturi blănde și oceane mari. Prima dată căutăm astfel deplanete în jurul stelelor asemănătoare soarelui nostru.

Jumătate din aceste stele se nasc cu o soră. Când două stele se nasc împreună ele se înconjoară una pe alta, formând ceea ce noi numim sistem binar. Acestea reprezintă oțintă importantă al căutării noastre.

De-a lungul cercetării lor, astronomii au găsit multe planete gigant formând sisteme binare. Marea majoritate orbitează în jurul ambelor stele. Singura dată când planetele au fost găsite orbitând doar una dintre stele a fost atunci când stelele se aflau la distanță foarte mare una de alta.

Cu toate acestea, ingredinte pentru o nouă planetă au fost zărite într-un nor mic situat în jurul unei stele dintr-un sistem binar, și unul mai mare situat în jurul ambelor stele. În mod normal steaua inghite rapid acest tip de nor, dar acesta a găsit o cale de supraviețuire, crescând șansele ca într-o zi să formeze o planetă. Metoda de supraviețuire a norului mai mic se bazează pe combustibilul pe care-l fura constant de la norul mai mare. În prezent are suficient material pentru a forma o planetă de dimensiunea lui Jupiter.  Jupiter este cea mai mare planetă din sistemul nostru solar, fiind de 300 de ori  mai masivă decât Pământul.

Se presupune că jumătate din planete trăiesc într-un sistem binar.