Astronomii au cartografiat mai mult de 200 de milioane de stele
16 Septembrie 2014

Cu mai puțin de 100 de ani în urmă, indiferent de unde te aflai pe Pământ puteai observa sute de stele strălucind pe cerul nopții.

Din păcate, în zilele noastre, datorită poluarii luminoase din orașe mai sunt vizibile doar stelele cu o luminozitate puternică.  Cum mai mult de jumătate din populația globului trăieste în orașe, 3 din 4 oameni nu au experimentat niciodată magia unui cer cu adevărat întunecat.

Dacă faci o vizită nocturnă într-un deșert ai putea avea șansa de a vedea cum Calea Lactee se întinde pe cer. Aceasta este imaginea galaxiei noastre cum privim prin discul ei.

Sistemul Solar este situat la marginea exterioară a Căii Lactee, motiv pentru care atunci când ne uităm spre zona centrală putem vedea marea majoritate a stelelor din galaxie (dar și mulți nori de gaz și praf). Doar cu ochiul liber e foarte dificil să identifici stelele din regiunile aglomerate, dar telescopaele pot face acest lucru.

Folosind un telescop mare (cu o oglinda de 2.5 metri), astronomii au realizat acestă hartă extrem de detaliată a jumătății de nord a galaxiei noastre. Harta contine poziția individuală a 219 de milioane de stele.

Jumătatea nordică a galaxiei noastre conține mai mult de 219 milioane de stele, dar harta de care am menționat mai sus conține doar stelele care sunt de 1 milion de ori mai palide decât cele vizibile cu ochiul liber.