Rosetta s-a împrietenit cu o cometă
6 August 2014

După ce a călătorit 10 ani, a traversat  peste jumătate din sistemul solar și a înconjurat Soarele de cinci ori, Rosetta a ajuns în cele din urmă la destinație: Cometa 67P/ Churyumov–Gerasimenko!

În prezent acesta se află pe orbita cometei la o distanță de 100km de suprafață și trimite informații despre noul ei prieten spre Pământ. Pentru următoarele săptămâni principala sarcină a ei este de a găsi locul perfect de aterizare pentru sonda pe care o găzduiește, numită Philae.

Dacă totul merge conform planului, în doar câteva luni Philae va deveni prima sondă care a aterizat vreodată pe suprafața unei comete.

Dar călătoria stației Rosetta nu se va sfârși aici, pentru multe luni mica stație spațială va călători împreună cu cometa pânâ aproape de Soare și apoi înapoi spre Jupiter.

Peste un an perechea va atinge cel mai apropiat punct de Soare din călătoria lor prin Sistemul Solar - aici cometa va începe cu adevărat să strălucească.

Cometele sunt bulgări de gheată cosmică și rocă, ceea ce însemnă că Cometa 67P pe măsură ce se apropie de Soare va începe să se topească. Vaporii rezultați în urma topirii gheții vor da naștere la o coadă spectaculoasă asemănătoare celor pe care reușim să le vedem uneori pe cer.

Din nefericire Cometa 67P nu va putea fi văzută fără un telescop puternic. În schimb, Rosetta ne va trimite ceva chiar mai bun - o imagine cu transformările prin care trece cometa în apropierea Soarelui.

Misiunea este numită după Piatra din Rosetta, o piatră din granit negru care ne ajută să descifrăm hieroglifele egiptene. Asemănător acestei pietre, misiunea Rosetta de la ESA va scoate la iveală o parte din misterele obiectelor rezultate din resturile ramase în urma formării sistemului solar, si anume cometele.