Cele mai mari luni ale lui Jupiter nu vor fi umbrite ... nici chiar de o Eclipsă!
25 Iunie 2014

Exploziile nucleare puternice și continue din inimile stelelor le fac să strălucească. Cele mai multe obiecte din Univers pot fi văzute doar pentru că reflectă lumina stelelor, inclusiv cele opt planete din sistemul nostru solar și lunile care le orbitează.

Ocazional, apare un eveniment rar și lumina Soarelui este blocată să ajungă la un obiect. Aceste evenimente sunt numite "eclipse".

Când Luna este situată între Soare și Pământ, o numim eclipsă solare. Când Pământul trece între Lună și Soare, Luna este în umbră. Aceast fenomen poartă numele de "eclipsă lunară".

Același lucru se poate întâmpla pe orice altă planetă care are sateliți, deși, până acum știm că numai Pământul are viață care să poată urmari cum se întâmplă aceste evenimente!

În timpul unei eclipse lunare ne așteptăm ca Luna sau lunile să fie ascunse într-un  întuneric complet, deoarece planeta blochează lumina de la Soare. Dar, când astronomii au privit recent cele patru mari luni ale lui Jupiter (Io, Ganymede, Calisto și Europa) care călătoresc în umbra planetei - acest lucru nu s-a întâmplat. Lunile au devenit mult mai mici, dar în mod misterios,  ele erau încă parțial luminate!!

A fost o surpriză pentru astronomi, dar nu este un fenomen chiar atât de neobișnuit. Același lucru se întâmplă și când suntem norocoși să vedem o eclipsă lunară pe Pământ. Luna se întunecă și capătă o culoare roșiatică, dar nu devine neagră.

Motivul pentru care Luna își schimbă culoarea este praful din atmosfera Pământului care acționează ca o prismă și refractează sau îndoaie lumina care lovește Luna. Și același lucru se întâmplă din cauza atmosferei extra-tulburătoare a lui Jupiter!

Jupiter are de fapt o 100% atmosferă  și nu are nici un fel de suprafață solidă! Totuși, la bază ar putea fi suficient de dens pentru ca gazele să devină lichide.