Cum să vezi lucrurile în altă lumină
31 Mai 2012

Uneori, atunci când Soarele apare imediat după ce ploaia s-a oprit, putem observa pe cer curcubeul. Acest lucru se întâmplă deoarece există încă picaturi de apă în aer care descompun lumina dezvăluind culorile ei secrete.

Lumina însă are mult mai multe secrete. De exemplu, stiați că lumina pe care o putem vedea este doar unul dintre tipurile de lumină existente? Cel mai probabil ați auzit de multe dintre acestea, dar nu aveați de unde ști ca ele sunt de fapt lumina; de exemplu undele radio sau microundele. Acest lucru se întâmplă deoarece atunci când vorbim de lumina ce poate fi vazută cu ochiul liber , o numim simplu „lumină”, când de fapt ar trebui să o numim „lumină vizibilă”.

În timp ce ochii noștri pot vedea doar lumina vizibilă, camerele speciale pot detecta și alte tipuri de lumină. Lucrurile arată altfel atunci când sunt fotografiate într-un tip de lumină. Să luăm de exemplu acestă fotografie nouă a galaxiei Centaurus A. Acesta a fost realizată prin suprapunerea mai multor fotografii capturate cu ajutorul unor telescoape care detectează lumina radio și pe cea infraroșie. Acum, priviți fotografia din Space Scoop-ul de acum două săptămâni care ilustrează aceeași galaxie, dar fotografiată în lumină vizibilă.

Amândouă fotografiile ne arată aceeași galaxie, deși arată foarte diferit. Fotografia realizată în lumină vizibilă este mai drăgută, dar amândouă furnizează informații valoroase astronomilor.Aceștia au nevoie să studieze obiectele în toate tipurile de lumină pentru a înțelege pe deplin ce se întâmplă în Univers.

Doar 4% din materia din Univers emite vreun fel de lumină!