Διαστημικό μυρμήγκι ρίχνει ακτίνες λέιζερ στη ΓΗ!
25/05/2018

Τα λέιζερ είναι δοκοί φωτός αρκετά ισχυροί για να λάμψουν μίλια μακριά μέσα στον ουρανό ή να διαπεράσουν μέσα από σφαιρίδια μετάλλου. Τα βλέπουμε στην καθημερινή ζωή, σε αναγνώστες γραμμωτών κωδίκων ή στα ειδικά εφέ κατά τη διάρκεια συναυλιών μουσικής. Τους βλέπουμε και σε ταινίες. Στο Star Wars, η Βάση Starkiller της πρώτης τάξης είναι εξοπλισμένη με αρκετά ισχυρά λέιζερ για να εκτοξεύσει έναν ολόκληρο πλανήτη σε απόσταση δευτερολέπτων!

Αλλά μην ανησυχείτε, τα λέιζερ διαστήματος δεν υπάρχουν πραγματικά. Ω όχι, περιμένετε ... υπάρχουν!

Οι αστρονόμοι έχουν εντοπίσει ακτίνες λέιζερ που εκπέμπονται από το κέντρο του κοσμικού αέριου νεφελώματος, όπως παρατηρείται σε αυτή τη φωτογραφία. Αυτή η εικόνα δείχνει το εντυπωσιακό «Νεφέλωμα των Ανθρώπων». Αυτό το πλανητικό νεφέλωμα δημιουργήθηκε όταν ένα αστέρι, παρόμοιο με τον Ήλιο, έφτασε στο τέλος της ζωής του και έριξε τα εξωτερικά στρώματα αερίου στο διάστημα. Κάποιοι λένε ότι τα πολύχρωμα μοτίβα μοιάζουν με ένα μυρμήγκι - μπορείτε να το δείτε;

Κανονικά, στο κέντρο αυτών των νεφελωμάτων υπάρχει ένα μικρό, λευκό αστέρι (που ονομάζεται Λευκός Νάνος). Αλλά αυτό είναι γεμάτο με 10.000 φορές περισσότερο υλικό από το κανονικό! Το επιπλέον αέριο έχει διαμορφώσει έναν περιστρεφόμενο δίσκο και αυτός είναι το λέιζερ που εκπέμπει ακτίνες.

Είναι σαν να έχει δημιουργηθεί ένας ασυνήθιστος δίσκος από ένα αστέρι που μοιάζει με τον Λευκό νάνο. Η ισχυρή βαρύτητα του αστεριού έχει κλέψει υλικό από το νεφέλωμα. Καθώς το αέριο τραβιέται πάνω στο αστέρι, σχηματίζει ένα δίσκο, παρόμοιο με τον τρόπο που το νερό περιστρέφεται γύρω από μια τρύπα πριν πέσει μέσα.

Τα διαστημικά λέιζερ είναι ένα πολύ σπάνιο θέαμα, μόνο μια χούφτα ανθρώπων έχουν δει, οι οποίοι καθορίζουν αυτό που μπορεί να αποκαλείτε μια εκθαμβωτική ανακάλυψη!

Κάτι αξιοπερίεργο

Το πρώτο τεχνητό λέιζερ δημιουργήθηκε το 1960, ένα επίτευγμα το οποίο εξακολουθεί να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Μαΐου ως Διεθνής Ημέρα του Φωτός.

Michaela Sklatinioti

Εικόνα
Έκδοση για εκτύπωση

Θά ' θελες να μάθεις παραπάνω?

Τι είναι οι Διαστημικές Ειδήσεις;

Ανακάλυψε περισσότερη Αστρονομία