Колко бързо порастват планетите!
07 Ноември 2014

Астрономи са успели да заснемат нов кадър от космоса, който показва раждането на слънчева система!

Земята и останалите 7 планети от нашата Слънчева система не са единствени във Вселената. Засега над 1800 планети са отрити около далечни звезди и това число продължава да расте!

Звездите и планетите се формират, когато огромен облак космически прах рухне върху себе си. Всичкият този газ и прах започва да обикаля в кръг, докато пропада към центъра, подобно на това как водата в мивката се завихря преди да изтече в канала.

Сместа от газ и прах в центъра става много плътна и гореща и тогава се ражда звезда. Около звездата, завихреният облак от остатъчен газ и прах започва да се разделя в дебели пръстени. Точно тази част от историята е заснета на тази нова снимка!

Милиони години частиците в по-дебелите части на тези пръстени се оформят в големи буци. Докато те растат, гравитацията им също расте. Така те привличат повече вещество върху себе си и стават още по-големи, докато накрая от тях се образуват планети!

Това е най-добрата снимка на формиращи се планети около новородена звезда и е изключително детайлна. Но астрономите се впечатляват не само от красотата й, а и от това, което изобразява.

Понеже тази звезда е толкова млада, астрономите въобще не са очаквали около нея вече да се образуват планети. Тази снимка обаче доказва, че може би планетите растат по-бързо, отколкото сме предполагали.

Ако някое извънземно беше снимало Слънчевата система преди 4.6 милиарда години, снимката щеше да прилича на тази!

This Space Scoop is based on Press Releases from NAOJ , ESO .
NAOJ ESO