Защо не можем да скрием космически кораб в мъглявина
16 Април 2014

Тази нова фотография показва космически облак (още познат като "мъглявина") се нарича Gum 41. Той е съставен от водород - най-разпространеният газ във Вселената.

По средата на тази мъглявина се намират много блестящи, горещи, млади звезди. Мощната радиация на тези звезди предизвиква водорода в мъглявината да свети в този ярък, червеникав цвят.

Ако космически кораб пътува през този облак, пасажерите вероятно изобщо няма да забележат, че се намират в мъглявината. Плътността на тези космически облаци е толкова малка, че изобщо не могат да бъдат забелязани от хората от близо.

Тези облаци са като много, много тънка мъгла. Погледната от далеч, мъглата изглежда като стена от облаци, в която можеш да влезеш. Но приближавайки се, тя сякаш започва да изчезва, сякаш винаги е на няколко метра пред нас. А космическите облаци са много по-разредени от познатите ни мъгли.

Това обяснява защо този огромен и ярък космически облак не е бил открит чак до 1951 г.

Не можеш винаги да вярваш на това, което виждаш по телевизията; Стар Трек, Междузвездни войни и Батълстар Галактика са покзавали сцени, в които космически кораби се крият зад огромни и гъсти космически облаци. Но ти вече знаеш по-добре - тези мъглявини съвсем не са безопасни за космически кораби, които искат да останат незабелязани.

Nikolay Kacharov